čtvrtek 12. dubna 2018

Pryč s chutěmi na sladké

pryč s chutěmi na sladké

Určitě to znáte všichni. Chuť na sladké. Přijde nečekaně, kdykoli se jí zachce, ve dne, v noci. Nezná, co je dát pokoj. Je vlezlá a těžko se jí odolává. Ale nemusí to tak být.

Nevím, jak vy, ale já vždycky milovala sladké už od mala. Na zeleninu mě nikdy moc neužilo, ale na dortík? Na ten jsem měla místo vždy. Ať už šlo o čokoládu, sušenku, koláček, vše u mě našlo své místo a nebylo odmítnuto. Sladkosti od Mikuláše nebo k narozeninám a tak, byly klidně během dne pryč. Jak jsem si dala jeden, tak jsem musela hned další a další.

Jestli si myslíte, že lidi, co žijí zdravým životním style, tak je mlsná nehoní? Tak to se pletete, také je honí. Mě od chutí na sladký pomohlo, když jsem začala jíst vyváženěji a zaměřila se na to, co jím. Když si třeba některý den nepromyslím, co si dám, tak většinou mě to táhne k tomu cpát, do sebe samé cukry. A to nechci. To se nad jídlem raději chvilku zamyslím a pak jsem celý den v pohodě. 

Proč nás honí mlsná?

Chuť na sladké způsobuje nevyvážená hladina cukru v krvi. Abyste tyto výkyvy srovnali, je důležité dbát na vyváženou a pestrou stravu. Důležitá je také pravidelnost. Pokud tak není je dost pravděpodobné, že sáhnete po nějakých rychlých cukrech tj. bonbóny, sušenky a všelijaké sladkosti. V tuto chvíli svojí chuť uspokojíte, protože se hladina cukru v krvi zvedne, vám se zvýší energie, ale dlouho nevydrží a vy budete chtít další sladkost a takto stále dokola. Pak hrozí, že si budujete závislost na sladkém a nedokážete bez něj "žít".

pečený banán


Toto je nejběžnější důvod, proč člověka honí chutě na sladké. Dalším důvodem může být nedostatek spánku. Normálně byste měli naspat okolo 8 hodin, ale jsou lidé, kteří spí jen 5 hodin nebo dokonce i méně. Tělo není odpočaté, chybí mu energie a tak hledá způsob, jak jí doplnit. Nejrychlejší způsob je, že sáhnete po sladkém. 

  Dalším důvodem také může být nepravidelnost ve stravě. Je jasné, že ten, kdo už je zajetý ve svém režimu, tak mu stačí jíst 3x denně a nemá s tím žádný problém, ale je i spousta těch, kteří začínají nebo bojují s chutěmi, těm bych doporučila jíst častěji menší porce a chutě se rapidně sníží. 

A poslední důvod je stres. Mnoho lidí řeší stres tím, že ho jednoduše zají. Máte depku? Tak si dáte čokoládu a hned je vám na chvíli líp, ale nevydrží to dlouho. Jakmile vše dojíte mohou se dostavit výčitky, budete ještě více se stresu. A takto to jde stále dokola. Když budete smutní nebo vás bude něco trápit je mnohem lepší než si dát sladkost, jít se projít nebo si zaběhat. Prostě cokoli jiného než jít do lednice nebo skříňky se sladkým.

A pokud přeci jen před chutěmi neutečete, tak si dejte aspoň zdravější verzi - ovoce, oříšky, hořkou čokoládu nebo smoothie. 

Jak řešíte chutě na sladké vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář :)