neděle 30. října 2016

Z cvičení se stala radost...aneb jak vydržet

Krásný den všem,

dnes mám pro vás článek s trochou motivace, je určen především pro ty, kteří se rozhodli tak jako já, začít žít zdravěji a pohybovat se. Ať už jste začali běhat nebo posilovat nebo cokoli jiného, je jedno, jaký druh sportu jste si vybrali, ale důležité je, že jste začali. Hlavní je u toho vydržet, což často bývá problém. Já sama to moc dobře znám. Vždy jsem s něčím začala a vydržela maximálně 3 měsíce a to bylo opravdu maximum. Poté mě ta daná věc přestala bavit, neměla jsem chuť dále v tom pokračovat a to i když jsem posilovala podobně jako dnes. Stále cvičím doma, mám k tomu nějaké to vybavení a hlavně chuť. Už je tomu přibližně tři-čtvrtě roku, co pravidelně cvičím. Před pár týdny jsem k tomu přidala i běh. A to běh patřil vždy k nenáviděnému sportu. Kdykoli jsme měli ve škole běhat, přemýšlela jsem, jak bych tomu mohla ujít a dnes? Těším se na to. Je to něco, co mě i po neúspěšným dni vždy vzpruží a dodá energii a náladu, přestože se domů vrátím vyčerpaná. S každým malým pokrokem jsem šťastnější a šťastnější a odhodlaná jít dál. Posouvá mě to.

cvičení před a po


Dříve jsem už párkrát začala běhat, ale vždy jsem po jednom, dvou bězích opět přestala. A proč? Protože jsem to vždy přepálila a dávala si nesmyslné cíle. V začátcích není důležité, jak rychle běžíte nebo jak daleko, ale hlavně že běžíte, i když je to spíše rychlo chůze. Pro první běh jsem si stanovila takové tempo, abych mohla v pohodě dýchat a nemuset každých pár metrů zastavovat. Začala jsem na 1 kilometru. Není to moc, ale pro mě jako totálního neběžce to byl úspěch, že jsem doběhla. Každý další běh navyšuji a chci se dostat na 5 kilometrů. Což je ještě daleko, ale je to můj první cíl.

běhání


Není k zahození, když na sportování nebudete sami. Do začátků je to mnohem lepší. Je to pro vás větší motivace. Když se jednomu nechce, tak ten druhý vás k tomu dokope a naopak. Ale když budete sami, tak to také není problém, jen to chce najít tu chuť se k tomu dokopat. Mým parťákem na cvičení se stala ségra. Často má jedna z nás choutky nic nedělat. (No dobře, jsem to spíš já :D) Máme naplánované cvičení a řídíme se tím. Mně osobně to vyhovuje, když si na dané dny naplánuji, co mám cvičit. Nemůžu si pak říct dnes nevim, co cvičit, tak se na to vykašlu. Zkuste si pro začátek naplánovat na týden, co budete dělat. Třeba v pondělí si dám nohy a zadek. V úterý si zajdu zaplavat, ve středu si zacvičím ruce a břicho, ve čtvrtek si půjdu zaběhat a v pátek si dám trénink na celé tělo a o víkendu bude mé tělo relaxovat. Nechám ho, aby si odpočinulo a bylo ready na další týden. Je jen na vás, jak si daný týden uspořádáte. Stačí když ze začátku budeme posilovat 3x týdně a k tomu nějaký den přidáte kardio, abyste spálili tuk. Možností je nespočet. 


posilování doma


Mně pomáhali různé motivační články, po dočtení jsem byla plná motivace, zvedla jsem se a šla se sebou něco dělat. Stejně tak když jsem koukala na všelijaké fotky fitness holek. (fotek najdete na internetu mraky) Řekla jsem si, tak chci jednou vypadat, ale toho nedocílím, když budu sedět u PC a vzdychat nad fotkami. Musím zvednout zadek a jít něco dělat, aby byl můj zadek taky takový jako mají ony. Samozřejmě takový nebude hned po prvním cvičení. Nenechte se tím odradit. Chce to čas a hlavně trpělivost. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář :)